.::بهترين زمان عمر::.
نوشته شده توسط : محمد

بهترين زمان عمر
 

دو روز به تولدم مانده بود. دو روز ديگر سي ساله مي‎شدم و در رابطه با ورود به دهه جديدي از زندگي‎ام احساس اضطراب مي‎كردم و از اينكه بهترين سال‎هاي جواني‎ام را پشت سر مي‎گذاشتم‎، اندوهگين بودم‎.
    زندگي‎ام در حلقه‎اي تكراري افتاده بود. صبح‎ها به سركار مي‎رفتم‎. هفته‎اي سه بار به كلاس ورزشي‎ مي‎رفتم و بعد به خانه بر مي‎گشتم‎. دلخوشي مهمي در زندگي نداشتم و حالا احساس مي‎كردم با ورود به‎ سي سالگي با جواني‎ام وداع مي‎كنم‎. همسايه‎اي هفتاد و نه ساله و بسيار سرحال و سرزنده داشتم كه با ديدنش‎، متعجب مي‎شدم‎. او بسيار شاد و بانشاط بود و روزي كه در خيابان با هم روبه‎رو شديم با ديدن‎ غم و اندوه در چهره‎ام پرسيد: «جريان چيست‎؟ چرا اين قدر گرفته هستي‎؟»
    به او گفتم كه به خاطر ورود به دهه سه عمرم‎، احساس نگراني مي‎كنم و نمي‎دانم اگر به سن او برسم‎، چه حال و روزي پيدا مي‎كنم‎. بعد پرسيدم‎: «ممكن است خواهش كنم به من بگويي بهترين زمان عمرت‎ كي بوده است‎؟»
    او بدون لحظه‎اي ترديد پاسخ داد: «خوب اگر جواب فلسفي مرا به سؤال فلسفي‎ات مي‎خواهي‎، خوب گوش كن‎».
    «زماني كه كودك بودم و پدر و مادرم از من مراقبت مي‎كردند و هر چه مي‎خواستم در اختيارم قرار مي‎دادند، بهترين زمان عمرم بود. زماني كه وارد مدرسه شدم و چيزهايي را ياد گرفتم كه امروز به دردم‎ مي‎خورند، بهترين زمان عمرم بود. زماني كه از دانشگاه فارغ التحصيل شدم و اولين شغلم را پيدا كردم و اولين حقوقم را گرفتم‎، بهترين زمان عمرم بود. زماني كه با همسرم آشنا شدم‎، به او دل باختم و با او ازدواج كردم‎، بهترين زمان عمرم بود. زماني كه اولين فرزندمان به دنيا آمد و خوشبختي را با تمام وجود حس كردم‎، بهترين زمان عمرم بود. زماني كه همسرم بيمار شد و با تمام وجود از او پرستاري كردم تا بهبود يافت‎، بهترين زمان عمرم بود. زماني كه فرزندان بعدي‎مان به دنيا آمدند و خانواده بزرگي شديم‎، بهترين زمان عمرم بود. زماني كه بزرگ شدن فرزندانم و خوشبختي‎شان را ديدم‎، بهترين زمان عمرم بود.
    و حالا كه هفتاد و نه سال دارم و احساس سلامتي مي‎كنم و هنوز عاشقانه همسرم را دوست دارم‎، بهترين زمان عمرم است‎!»



:: برچسب‌ها: بهترين زمان عمر ,
:: بازدید از این مطلب : 1330
|
امتیاز مطلب : 70
|
تعداد امتیازدهندگان : 22
|
مجموع امتیاز : 22
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: